Tuesday, February 1, 2011

::A Little Bit Worried::

Risaunye...mcm mane nak balik Mersing nih, jalan nak ke sane sume naik air. Harap2 esok jalan akan ok. Tadi call k.Lin kat JB tanye mcm mane jalan Kota Tinggi dia ckp kat pekan kota tu still ade air lg tapi blh lalu jln bypass tu...hurmmm mcm mane yek?

Korang ade info lain tak????

"Hujan sama lebat ketika banjir besar landa 2006" satu lagi berita kat berita harian.

Pegawai Majlis Keselamatan Negara Cawangan Johor, Mejar Sulaiman Ngadimin, pula berkata sehingga jam 4 petang semalam, 11,615 penduduk dari Kluang, 10,169 dari Segamat dan 8,260 dari sekitar Johor Bahru sudah dipindah.

Beberapa jalan utama sudah ditenggelami air di daerah Mersing yang kini terputus hubungan dengan daerah lain dan orang ramai dinasihatkan tidak ke Mersing kerana jalan Mersing-Kota Tinggi dan Mersing-Kluang tidak boleh dilalui semua jenis kenderaan. (petikan dari berita harian hari ini)



-source : mr.google-


Sementara itu, Johor mencatat jumlah mangsa banjir tertinggi iaitu 44,055 penduduk daripada 10,028 keluarga, terutama dari daerah Segamat, Kluang dan Johor Bahru. Selain itu, bandar Segamat dan Mersing terputus hubungan darat apabila semua jalan dinaiki air sehingga 1.5 meter. (petikan dari berita harian hari ini)

banjir di Pekan Segamat, semalam.
-source: Berita Harian-


4 comments:

  1. petikan berita harian hari ini 1 feb 2011
    pic banjir kat area kahang tak de ke?

    ReplyDelete
  2. huhuhu...
    nmpk nye xbalik la kite..
    huhuhu....=)

    ReplyDelete
  3. kt tgk berita mlm nie mcm mane...nnt kt pikir pikirkan ...

    ooo suke ye tak dpt balik Mersing

    ReplyDelete
  4. risauunye skangg...semua negeri dh pernah kene banjir. KL je belom lagii...mintak dijauhkan.nauzubillah :(

    ReplyDelete